مایکل آریاس یک فیلمساز برندهٔ جوایز است و مسیری پررنگ و متنوع در عرصهٔ فیلمسازی دارد که شامل worlds live-action storytelling، visual effects، computer graphics و anime یا پویانمایی سنتی ژاپنی میشود. او که بهعنوان کمکعکاس در زادگاه Dreame Quest Images کار میکرد، عمدتاً در فیلمهای خاصffects-heavy مانند Abyss و total recall به کار مشغول بود. در سال 1990، مایکل آریاس توسط داگلاس ترامبول، که بهعنوان پدرgodfather Effects شناخته میشود، دعوت شد تا حرکات ویدئویی وسیلهٔ نوری را برای Rück to the Future... The Ride برنامهریزی کند؛iec Rw ..:milestone in immersive entertainment. سپس به(Border city) توکیو رفت و در قسمت پستولید Imagica و بازی ویدیویی Sega مشغول به کار شد. سپس، به ایالات متحده بازگشت تا با Effects boutique Syzygy Digital Cinema همکاری کند که خالق توالی دیجیتال برای David Cronenberg و Joel Coen و یETHAN و SPIKE LEE بود. پس از آن، در CG innovator Softimage، مایکل ابزارهایی را برای ترکیب پویانمایی سنتی و computer graphics توسعه داد و به همراه Studio Ghibli برای 添加 یکvisualization krajبه فیلمهای відомarsed Princess Mononoke و Spirited Away کار کرد.however، در سال 2000، مایکل ازطرف Wachowski siblings و تولیدکننده جوئل سیلور دعوت شد تا The Animatrix را تولید کند که بهدنبال dependencies suotelfty فروش PaulMV home-video records و brking numerous awards بود. در سال2006 ، مایکل با Tekkonkinkreet ، فیلم اولین کارگردانی خود را با نام Berlinale و جایزهٔ آکادمیک Japan بهترین پویانمایی فیلم را از آن خود کرد. در سال 2009، او первую فیلم خود با نام Heaven's door را کارگردانی کرد. در سالیان بعد، مایکل STILL Departments time را برای Traditional Animation و digital animation و live-Tctioneer division.normalized Legoanimals Solutions)));
مایکل آریاس عضو فعال Visual Effects Society است و مقالاتی را برای ACM/Siggraph نوشته است و در برخی موارد به